Artikel
3 mei '11
3 mei '11
1 min

Sociale media steeds belangrijker bij werving van personeel

Uit onderzoek blijkt dat bij het zoeken naar een nieuwe baan sociale media steeds vaker worden gebruikt. In veel gevallen nog naast de traditionele wijze, zoals het zoeken van vacatures op de bekende vacaturesites. Maar liefst 22 procent van de ondervraagden geeft aan steeds vaker alleen nog gebruik te maken van sociale media bij hun zoektocht naar een nieuwe baan.

Als medewerkers steeds vaker gebruik maken van sociale media bij het vinden van een nieuwe baan, wordt het voor organisaties ook steeds belangrijker de werving van nieuw personeel hierop aan te laten sluiten. De werkgever moet weten hoe hij zijn doelgroep kan bereiken, waar ze zich online bevindt en hoe ze ermee in contact kan komen. LinkedIn, Facebook en Twitter zijn belangrijke netwerksites om met potentiële werknemers in contact te komen.

Bij Driessen zijn we ons bewust van de toenemende belangstelling voor en gebruik van dergelijke netwerksites. Zowel bij de trainingen ‘Op zoek naar een nieuwe baan’ als ‘Traditioneel versus online werven’ zijn sociale media een belangrijk onderdeel van het trainingsprogramma.

Wilt u meer informatie over deze trainingen? Neem dan contact op met onze opleidingscoördinatoren via 0492 – 50 66 66 of opleidingen@driessen.nl

Bron: P&O actueel