De economische recessie heeft een grote impact op de arbeidsmarkt. Nu de economie zich langzaam herstelt, zullen recruiters zich moeten voorbereiden op een nieuwe realiteit. Kandidaten worden zich steeds meer bewust van de aanwezige mogelijkheden op de arbeidsmarkt en zullen aanbiedingen in de toekomst kritischer benaderen.
In de toekomst zullen organisaties grotere inspanningen moeten leveren om zich op de arbeidsmarkt als een aantrekkelijke werkgever te profileren. Door een positief werkgeversimago te creëren kunnen organisaties talenten naar zich toe trekken. De kunst is om als werkgever een sterke identiteit te creëren. Dit kan worden bewerkstelligd door ‘corporate storytelling’ en het inzetten van de eigen medewerkers als merkambassadeurs, om de boodschap te verkondigen. Organisaties kunnen zich daarbij op vier verschillende manieren onderscheiden:
Naast het vergroten van een positief werkgeversimago is het ook verstandig om na te gaan of de juiste selectiestrategieën worden ingezet. Vaak wordt bij de selectie van kandidaten de nadruk gelegd op de technische vaardigheden en wordt er onvoldoende aandacht besteed aan andere eigenschappen, zoals het gedrag of het delen van waarden of visies. Terwijl juist de focus op deze andere eigenschappen kan helpen om talenten aan te trekken tot uw organisatie.
Mensen maken het verschil voor elke organisatie, zeker in de publieke sector. Maar waar vindt u de juiste mensen of ’talenten’ voor uw organisatie? Wij ondersteunen u bij het werven en selecteren van uw medewerkers. Van tijdelijke ondersteuning door een uitzendkracht of de inzet van een consultant tot permanente ondersteuning voor uw organisatie. Of wij nu de werving en selectie of het gehele recruitmentproces verzorgen, ons doel blijft hetzelfde: de juiste mens op de juiste plek. Meer informatie? Neem contact op met de afdeling HRM Solutions via 0492 – 50 66 66 of hrmsolutions@driessen.nl
Bron: p&o actueel