Artikel
16 nov '12
16 november '12
3 min

Gemeenten Maassluis en Vlaardingen kiezen voor Driessen en AFAS

Per 1 januari 2013 verwelkomt Driessen de gemeenten Maassluis en Vlaardingen als nieuwe gebruikers van het e-HRM systeem AFAS Profit. De kracht van de programmatuur van AFAS in combinatie met de dienstverlening van Driessen levert de beide gemeenten veel voordelen op doordat diverse HR-processen, zoals bijvoorbeeld de gesprekkencyclus, gedigitaliseerd worden en medewerkers zelf hun dossier kunnen inzien en gegevens kunnen wijzigen.

De handen ineen

Op maandag 12 november 2012 ondertekenden de beide wethouders P&O, Ruud de Vries (Gemeente Vlaardingen), Huub Eitjes (Gemeente Maassluis) en directeur Michaël Munnich (Driessen) de overeenkomsten. Met de ondertekening van de overeenkomsten slaan de drie partijen de handen ineen voor een langdurige samenwerking ten aanzien van de levering en het gebruik van het e-HRM systeem AFAS Profit. Driessen treedt hierbij op als hoofdaannemer en levert de software van AFAS direct aan de beide gemeenten. Daarbij draagt Driessen ook de zorg en verantwoordelijkheid voor de hosting en inrichting van de applicatie, de externe salarisverwerking en support, alsook de opleiding van de gebruikers.

Nieuwe mogelijkheden

In eerste instantie ligt de focus op de implementatie van de salarisadministratie, die per 1 januari 2013 operationeel moet zijn. Vervolgens zal samen met de OR en vertegenwoordigers uit de beide organisaties verder vorm gegeven  worden aan de implementatie van AFAS Profit en de e-HRM portal InSite. De implementatie geschiedt in fases met als doel dat de medewerkers uiteindelijk zelf hun gegevens kunnen raadplegen en wijzigen. Hierbij valt te denken aan de volgende onderdelen:

  • Inzien van het eigen personeelsdossier;
  • Verlof indienen en verlofsaldo bijhouden;
  • Ziek- en betermelden;
  • Persoonsgegevens, zoals adressen, wijzigen;
  • Declaraties indienen;
  • Salarisstroken raadplegen;
  • Inzien van de gesprekscyclus, zoals functionerings- en beoordelingsgesprekken;
  • Arbeidsvoorwaardenregeling inzien en aanvragen.

Aanbesteding

Halverwege het jaar 2012 hebben de beide gemeenten de opdracht voor de levering van één e-HRM systeem inclusief externe salarisverwerking via een Europese aanbesteding in de markt gezet. Na een lang en spannend traject van offertes, demonstraties en beoordelingen kwam de combinatie Driessen & AFAS als winnaar uit de bus. Inmiddels is de implementatie van AFAS Profit onder begeleiding van Driessen in volle gang. Beide gemeenten onderhouden daarbij een nauwe samenwerking bij de invoering van het e-HRM systeem, waarbij tegelijkertijd ruimte is voor de eigenheid van de beide gemeenten.

Samenwerking

Zowel de wethouders van de gemeenten als de directeur van Driessen zijn tevreden over de prettige samenwerking tussen de drie partijen en verwachten veel van de implementatie van het e-HRM systeem van AFAS. De beide gemeenten kijken dan ook reikhalzend uit naar de te verwachten voordelen van de implementatie van het nieuwe e-HRM systeem.

Voldeed dit artikel aan je verwachtingen?

Wij werken er continu aan om onze artikelen nog beter te maken.

Beoordeling 0 / 2. Aantal stemmen 0

Fijn dat dit artikel aan je verwachtingen voldeed!

Deel het in je netwerk.

Jammer dat dit artikel niet aan je verwachtingen voldeed

Laat ons weten wat we kunnen verbeteren.