Steeds meer vraag en aanbod op de arbeidsmarkt vindt online plaats. Daar heeft iedereen wel een beeld bij: werkzoekenden profileren zich op internet en struinen online rond op zoek naar een nieuwe baan. Ook werkgevers zetten zich digitaal op de kaart en maken duidelijk welke vacatures zij hebben. Maar de ontwikkelingen gaan verder, bijvoorbeeld door het gebruik van social media of online tools. Driessen gaat bij het samenbrengen van mens en werk graag mee in deze ontwikkelingen.
Met onze uitzenddienstverlening brengen wij mens en werk bij elkaar en zorgen ervoor dat organisaties de beschikking hebben over een optimale personele capaciteit. Kenmerkend in de processen binnen onze uitzenddienstverlening, is dat wij volop meegaan in de ontwikkelingen op de ‘online arbeidsmarkt’.
Door onze jarenlange ervaring in de publieke sector, ons uitgebreide netwerk en de volledige focus op uw vacature, weten onze intercedenten snel de juiste kandidaat te vinden. Persoonlijk contact met u als opdrachtgever is essentieel, zo kennen wij u en uw wensen. Zo zorgen wij voor de beste match, wat meer inhoudt dan werven op basis van alleen criteria zoals diploma’s, salaris en werkervaring. Wij gaan vooral op zoek naar de persoon die qua persoonlijkheid en competenties past bij uw organisatie.
Ons kandidatenbestand bestaat uit mensen die willen werken voor mensen; mensen met hart voor overheid, onderwijs, zorg & welzijn of cultuur.
Het is een meerwaarde dat verschillende diensten onder één dak samenkomen. Naast de diensten werving en selectie, payroll, detacheren, flex- en vervangingspools, mobiliteit en zzp-contractmanagement, komt de uitzenddienstverlening dus optimaal tot z’n recht.
Soms spreken wij de kandidaat op één van onze locaties, maar vaak via een online sollicitatiegesprek via Skype. Kandidaten zijn thuis vaak meer op hun gemak, een tijdstip is makkelijker af te spreken én het scheelt reistijd. We spelen zo ook in op veranderingen waar de klant om vraagt, zoals gesprekken buiten reguliere kantoortijden. Zo kunnen wij de beste kandidaten sneller voorstellen.
Wanneer de keuze voor de juiste kandidaat gemaakt is, nemen wij alle administratieve handelingen uit handen. In een eigen ‘Mijn Driessen’ omgeving regelen zowel opdrachtgevers als medewerkers alles eenvoudig online, zoals aanmeldingen, verlengingen, uren declareren/accorderen en het bekijken van loonstroken/facturen.
Op de buitenzijde van iedere Driessen locatie is een sticker aangebracht die gescand kan worden met een mobiele telefoon, waardoor direct de actuele vacatures in de omgeving zichtbaar worden. Het enige dat hiervoor nodig is, is het downloaden van de gratis Layar app.
Naast de al meer bekende manieren, wordt het binnenkort mogelijk om op een zeer laagdrempelige manier, via WhatsApp, in contact te komen met een van onze medewerkers. Er is specifiek voor WhatsApp gekozen, aangezien Nederland inmiddels zo’n 9 miljoen gebruikers heeft.
In onze dienstverlening hechten wij naast professioneel ook veel waarde aan persoonlijk. Door middel van onderstaand filmpje krijgt online contact toch een gezicht via een ‘kijkje achter de schermen’.
Meer weten over de ‘online arbeidsmarkt’? Bekijk de volgende gerelateerde artikelen: