Publiek Perspectief is vanaf nu Trends in HR. Blijf via dit platform op de hoogte van de laatste trends & ontwikkelingen voor HR.

Artikel/ 12 september 2008

Aan de vooravond……..

Ik schrijf deze column op de eerste echte zomeravond van dit jaar. Het is eind juli en de zon heeft ons de hele dag verwend. De auto staat volledig volgestouwd op de oprit, met een heuse koffer op het dak. Morgen ga ik namelijk lekker met het gezinnetje op vakantie.

Zul je altijd zien: wordt het eindelijk mooi weer in Nederland, vertrek ik naar Frankrijk. Maar goed, de voorspellingen zijn uitstekend, dus ik stort me morgen met frisse moed in de verkeerschaos die beter bekend staat als ‘zwarte zaterdag’. Klinkt hoopgevend, maar ik neem mezelf heldhaftig voor om deze uitdaging als een vent aan te gaan. Wie de Nederlandse snelwegen op een gemiddelde maandagochtend trotseert, draait zijn hand toch niet om voor een ‘zwarte zaterdag’ meer of minder, toch? Kortom, ik sta aan de vooravond van een mooie tijd!

15 jaar DA&A Driessen

Dat geldt ook voor ons bedrijf. In mijn column in het magazine van april 2008 heb ik met veel plezier teruggeblikt op de 15 fantastische jaren die wij als DA&A Driessen achter de rug hebben. Wij staan na deze 15 mooie jaren echter nu weer aan de vooravond van mooie en spannende zaken. Natuurlijk zien we allemaal met ontzettend hoge verwachtingen en veel plezier uit naar ons spectaculair en groots feest ‘SecRED Wishes’ op 19 september. Met ruim 900 medewerkers, vrienden, klanten en relaties vieren we de afgelopen 15 jaar én alles wat de toekomst ons hopelijk gaat brengen. Maar daarnaast kunt u van ons een nieuwe (huis)stijl en uitstraling verwachten.

Het DNA van DA&A Driessen

Een nieuwe (huis)stijl en uitstraling?? Ik kan u vertellen dat dit best een lastig traject is geweest. Want voordat je weet wat je wilt uitstralen naar de buitenwereld, wordt je regelmatig geconfronteerd met de vraag wie je nou eigenlijk bent als organisatie en wat je uniek maakt. Ofwel, wat is het DNA van DA&A Driessen? Vanzelfsprekend hebben we daarvoor eens goed en eerlijk in de spiegel gekeken naar onszelf. Maar belangrijker nog is dat u, als klant en relatie, massaal gehoor heeft gegeven aan mijn smeekbede van afgelopen magazine. Honderden van u hebben de moeite genomen om onze digitale klantevaluatie in te vullen. En daaruit zijn voor ons ontzettend interessante punten naar voren gekomen. Op de pagina hiernaast heeft u een samenvatting van de resultaten gezien. Los van het feit dat we blij zijn met het gemiddelde rapportcijfer van 7,8 bleek uit onder andere deze evaluatie dat we voor u als klant een heel eenduidige uitstraling en profiel hebben: informeel, open, flexibel en deskundig op ons vakgebied binnen onze specifieke markt. Uw open, constructieve, lovende en kritische opmerkingen zijn voor ons zeer belangrijke input geweest in het traject om te komen tot de nieuwe stijl én… een nieuwe naam!

Natuurlijk verklap ik nu nog niets, maar ik kan u wel vertellen dat we er alle vertrouwen in hebben dat we met de nieuwe naam, uitstraling en ‘smoel’ in staat zullen zijn om nu en in de toekomst al het goede van ons bedrijf, voor u en onszelf, te behouden en verder uit te bouwen.

Maar nu eerst naar bed. Deze vooravond heeft lang genoeg geduurd voor deze stoere bedwinger van ‘zwarte zaterdag’. Bonsoir!

Deel deze pagina
Jeroen Driessen
Als CEO geeft Jeroen met inspiratie en passie voor het HR-vak leiding aan Driessen Groep. Zijn focus op het geluk van medewerkers is volgens hem bepalend voor het succes. Als columnist en veelgevraagd spreker vertelt hij hier gepassioneerd over.
Meer van deze auteur