Dat is in ieder geval de gedachte in bij gemeente Dongen. Daar hebben ze een duidelijke keuze gemaakt: in de ochtend wordt tijd vrij gemaakt voor het telefonisch beatwoorden van burgervragen en in de middag wordt energie gestoken in andere belangrijke aangelegenheden. Bijvoorbeeld een vergadering of het verder uitzoeken van een bepaalde casus. Deze werkwijze is aan het licht gekomen door kritische vragen die gemeenteraadslid Marga Allard (CDA) afvuurde richting burgemeester Simone Dirven tijdens de gemeenteraadsvergadering.
Mevrouw Allard probeerde ’s middags contact te krijgen met ambtenaren van de gemeente Dongen, maar kwam helaas van een koude kermis thuis. Er werd haar medegedeeld dat alleen ’s ochtends contact mogelijk is. Burgemeester Dirven bevestigde het vermoeden van Allard en gaf aan dat deze aanpassing gelijktijdig is ingevoerd met de aanpassing van de openingstijden van het gemeentehuis; momenteel is het gemeentehuis ’s middag dicht.
Allard stelde de vervolgvraag: hoe is het dan nu in de ochtend gesteld met de wachttijden bij de balie? Men zou kunnen verwachten dat deze fors zijn toegenomen sinds de aanpassing. Maar het tegendeel is waar: de eerste signalen geven aan dat de wachttijden zijn afgenomen. Burgemeester Dirven bekende aan het einde van haar uitleg dat verder onderzoek nog wel wenselijk is.
Bron: Gemeente.nu